March 22, 2011

Hati kecil

Salam everybody,

Mood aku agak gloomy. Hmmm.

Aku rase hiba, terkilan, sedih, sayu.

Kenapa manusia ni kan terlalu pentingkan diri ? Tak pernah rase bersalah ke ? Kenapa manusia ade ego ? Kenapa ade manusia mcm nie ?

Aku selalu ade rase mcm nie. Rase serba slh dgn org. But at the end of the day, aku notice hati aku jugak yang hancur. Luka. Parah. Terus hidup aku penuh dgn dendam. Tapi ini aku. Kenapa aku tak bole dendam sedangkan aku yang sakit ?

Aku jumpe mcm2 ragam manusia. Yang baek mmg ade. Yang jahat, eishhh terlalu banyak. Sampai aku tak lalu nak pandang muka mereka.

Aku tak innocent. Honest to say. But aku tau dunia aku mcm mane. So, kenapa org bole judge aku sblm kenal hati aku ? And kenapa aku takley judge org sblm kenal hati dorg ? Dorg slh, aku yang kena, kenapa ?

Hati kecilku pernah berbisik, “sudah la zainab. no one cares. why shud u bother ?”

Tapi aku manusia yang sentiasa letak diri aku dalam situasi mereka yang susah. and aku hampa dgn diri aku sndri.

BYE.

No comments:

Post a Comment